top of page

INFORMACE O AKCI

Pitná voda

Kontejner na odapd

TECHNICKÉ ZAJIŠTĚNÍ

Na místě bude:

Mobilní toalety

Jsou k dispozici a umístěné v okolí obydlených lokalit hry.
(ISAF, Povstalci, vesnice)

Zajištěna cisterna s pitnou vodou, prověřenou od dodavatele. Umístěna na parkovišti.

Nenechávat po sobě bordel je samozřejmostí. Kontejner je umístěn na parkovišti. 

Na místě NEBUDE (dovezte si vlastní):

Catering a jídlo

Není zajištěn, přivezte si dostatek vlastního jídla 

dle vlastní chuti. 

Stany a ubytování

Všechny frakce hry používají vlastní stany hráčů. Základna povstalců a ISAF je neherní. Civilní vesnice herní je!

Herní logistika

Chcete herní odvoz? Dovezte si herní vozidlo. Jinak se všude ve hře chodí pěšky, ale není to daleko!

V ČEM JE AKCE JINÁ NEŽ OSTATNÍ

některé prvky, v kterých je koncept Dara Horizon unikátní

Stylizované strany

Asymetrická válka

Civilní obyvatelé

Systém ATAK

Každá herní strana má svůj osobitý styl hry, který pomáhá dotvářet atmosféru akce.

Každá strana je nějakým způsobem zvýhodněna a naopak má nějaká omezení.

Straně ISAF je umožněno

použití systému ATAK, jež běží

na vlastních servrech

Náklonost civilního obyvatelstva je klíčová, jak pro Taliban, tak pro jednotky ISAF

Jednoduchá pravidla

Pravidla určují mantinely hry. Nepíšeme zákony, ale udáváme směr, kudy hrát a kudy zase ne.

Dodržování pravidel

Herní mechaniky

Pravidla kontrolují Marshallové, přímo ve hře. Za hrubé porušování a neznalost pravidel se vyhazují celé týmy. 

Akce používá herní nové herní

mechaniky, jež jsou zcela unikátní a vytváříme další nové

pro ročníky 2026 a 2027

Od hráčů pro hráče

Všichni máme nápady, co chceme dělat a jak by něco mohlo být lepší. ORG tyto nápady aktivně zapojuje do hry

HERNÍ STRANY

image

Jednotky ISAF, zřizují v provincii Kunar na kraji údolí Korengal základnu FOB Blessing, sloužící jako předsunutá pozice jednotek jež jsou v regionu nové, navíc v naprosto nestabilním prostředí. Cílem je udržet kontrolu nad regionem, provádět pravidelné patroly a udržet check-pointy na křižovatkách pod kontrolou, doprovázet VIP na jednání s místními stařešiny, udržovat ropné vrty nezničené a chránit PRESS, který monitoruje situaci pro CNN, snažit se modernizovat místní vesnice prostřednictvím stavby škol, nemocnic a vodních zdrojů.  Celá situace je pro vojáky velmi komplikovaná protože se musí řídit přísnými SOP a ROE.

Herní náplň ISAF? =​ 70% Mil-sim LARP, 20% přímá akce, 10% ostatní činnost

Herní přednosti jednotek ISAF spočívají zejména v technologické vybavenosti, avšak ztráty se velmi složitě doplňují. 

  • Medik - ošetřování raněných přímo v poli

  • Helmy kryjí - všechny zásahy do helmy se počítají jako zásah do balistické ochrany

  • Lepší vozidla - povoleny věže (kryté ze všech stran) a vozidla vydrží 2 zásahy

  • Technologická převaha - povoleny termovize, NVG a použití dronů.

  • Přísné ROE - Nesmí střílet dokud se na ně nestřílí, nesmí zastřelit neozbrojeného

image
image

Civilisté, afghánské domácí kmeny, které zde dlouhá léta žijí podle vlastních tradic. Každá vesnice je řízena radou starších, které udává směr vesnice. Civilisté jsou nedůvěřiví k cizincům a zároveň se chtějí vymanit z chudoby a zmírnit nátlak Talibanu. Vojáci přináší bohatství do vesnice, které nabízí výměnou za náklonnost vesnice a uznávání západních hodnot, avšak někteří civilisté mají rodinné tradice silně zakořeněné u povstalců. Civilisté nejsou bojovníci, jsou to hráči LARPu, jež provozují své čajovny, obchůdky, jsou zdrojem důležitých herních komodit, které chtějí jak ISAF tak Talibanci. 

Herní náplň civilistů, afghánských kmenů? =​ 80% LARP, 10% přímá akce, 10% ostatní činnost

Herní přednosti civilistů spočívají zejména generování herních předmětů, o něž usilují obě strany konfliktu a hraní LARP ve vlastní vesnici.

  • Výroba vlajek na otevření brány CP - mají k dispozici červené i modré vlajky

  • Na neozbrojené civily nesmí ISAF střílet - mají výhodu relativního bezpečí

  • Jazyková bariéra - nemusí rozumět všemu co západní jednotky chtějí říct 

  • Obtížný přístup ke vlastním zbraním - Nemají na začátku žádné zbraně

image
image

Povstalci Talibanu, jež mají v údolí dlouholeté kořeny, se snaží zabránit západním nevěřícím psům ve snaze uplatnit západní zvyky na civilisty / vesničany. Jsou to hrdí bojovníci pevní ve víře a vytváří tlak na civilisty, aby se nenechali bezvěrci zviklat k nabízenému bohatství, sekají ruce, popravují a verbují do svých řad, vyzbrojují civilisty, napadají vojenské konvoje, odpalují vozidla svými IED a snaží se zajmout západní VIP a nebo PRESS, aby je mohli před kamerou popravit, nebo získali výkupné. Korengal byl léta v rukou Talibanu a nyní musí povstalci bránit svou svatou půdu před bezvěrci.  

Co lze čekat od Talibanu, jak hra může vypadat?​ 50% přímá akce, 40% LARP, 10% ostatní činnost

Herní přednosti povstalců Talibanu spočívají ve stylu boje a možnosti vypadat jako civilisté bez zbraní. Využívají morální zásady nepřítele proti němu.

  • Krátký refresh time - mají poloviční refresh time, aby mohli vytvářet vyšší nátlak

  • IED - smí využívat IED ke zničení vozedel ISAF, viz pravidla

  • Slabší vozidla -  bez opěvněných věží (pouze lafeta) a zastaví je i jeden zásah

  • Zákaz termovizí - konflikt je asymetrický. NVG povoleno. 

  • Zákaz dronů - Nesmí využívat jakékoliv bezpilotní prostředky (drony, UAV)

image

CO OD HRY NEČEKEJTE

  • PLÁCKOBITKU - Pokud ti vadí chůze, chceš na akci ujít 100m a hned bojovoat, možná zvaž, jestli jsme ta správná akce pro tebe. U nás je součástí mil-simu i přesun, vyčkávání na pozici nebo patrolování! Pokud nechceš důkladně číst pravidla, ale jen bojovat, tohle nebude akce pro tebe, jelikož na fair-play a dodržení pravidel si zakládáme! 

  • STEJNÉ MOŽNOSTI PRO VŠECHNY  -  nejsou stejné a nechceme, aby byly stejné! Podle toho, za jakou jedeš stranu máš různé možnosti ve hře. Jedeš-li za povstalce, musíš přijmout roli i styl hry, stejně tak jako u vesničanů či náročnost podmínek u jedotek ISAF. Herní strany nemají stejné možnosti ve hře, naopak, podporujeme asymetrický konflikt a každá frakce je jiná!

  • KROPIČKU PLNOU PLASTU - chceš vystřílet pytle kuliček a zasypat všechno co se pohne plastem? - To u nás taky nenajdeš, hra je orientována jinam a střelba je např. pro vojáka ISAF až poslední možnost, protože dodržuje přísné pravidla nasazení. Stejně tak civilista, hraje primárně civilistu a ke střelbě se dostane zřídka / málo. Taliban to samé - taky nejsou kropiči vítáni!

  • ISAF GRILL-SIM - Pokud chceš hrát tak, že do akce jdeš až po obědě, nebo ti vadí nedostatek spánku či únava, jeď radši za civilisty, protože u ISAF se hraje na rotace a do boje jdeš, když velení řekne! Pak spěcháš, aby jsi mohl čekat, ale všechno se chce se 150% nasazením. Pokud to takhle nechceš dělat, není strana ISAF vhodná. 

  • NÁHODNÁ HRA - Pokud chceš akci, kde si můžeš dělat co chceš a kašleš na velitele frakce či stařešinu vesnice, opět, tohle není místo pro Vás. Autority ve hře jsou autoritami i mimo hru a pokud nechceš táhnout za jeden provaz, jeď jinam. 

  • ŽÁDNÉ ISAF SOF/SF - Myslíš si, že když máš gear a viděl jsi pár filmů, něco umíš a můžeš jet na Daru za SOF? Bohužel, všichni vojáci jsou jen obyčejné čety a pokud chceš speciální zacházení máš teď ještě smůlu. Až po 3 odsloužených turnusech za ISAF (tedy nejdříve v roce 2027 na akci Dara III.) můžeš zkusit dostat něco víc - budeme znát my tebe a ty nás, budeš vědět, jak to chodí a o čem hra je!

  • BENEVOLENCE DŮLEŽITÝCH PRAVIDEL - Pokud čekáte, že přimhouříme oči, když trochu ojebete pravidla, najdete kličku v pravidlech nebo herní mechanice, slovíčkaříte nebo vymýšlíte, jak vyhrát a né si zahrát - s tím vším tady narazíte. Pokud myslíte, že to projde, tak ne - hráči se u nás hlídají navzájem a dozvíme se to. Nejsme zlí, jen jsme důslední a i když neradi, nebojíme se v důsledku poslat hráče domů za přestupky!

  • PŘÍJEZD KDY CHCEŠ & CIVILNÍ AUTA VE HŘE - Ne, skutečně neakceptujeme, že půlka týmu dorazí až druhý den po začátku hry. Pokud chceš na Daru jet, udělej si čas a řiď se tím, kdy je možné přijet - během akce prostě nevpustíme civilní auta do prostoru hry, protože nechceme, aby civilní auta narušovaly hru nebo boj! To samé platí pro chrono - nikdo tam na tebe nebude čekat, než dorazíš v momentě kdy se ti hodí. 

  • NEVÍŠ CO DĚLAT - Tak to je tvůj problém, protože se neumíš zeptat velitele nebo kohokoliv dalšího, kompetentního nebo i jen prostě kamaráda. Velení ISAF / Povstalců nebo stařešina vesnice vždy ví, co se děje, co se bude dít a hlavně, část úkolů rozesíláme veřejně před hrou, stačí si je přečíst a hned víš, co se rámcově bude dělat!

  • OBCHÁZENÍ LIMITŮ ZBRANÍ - Pokud při náhodné kontrole / přeměření zjistíme, že něco není jak má být (např. při výměně vzduchové lahve), bohužel je to na červenou kartu a odjezd jednotlivce domů.
    Proč tak drsně? "Protože 50% tvoří kontrola preventivní - tzn. přeměření na začátku na Chronu, zbylých 50% tvoří naše důvěra k vám, hráčům a komunitě. Pokud ti při náhodné kontrole naměříme něco jiného než máš mít, tak jsi to ze 100% ojebal a k tomu nejsme tolerantní. Pokud měníš lahev, nebuď línej a zkontroluj si, kolik ti to fouká na nové lahvi"

© 2035 by Dara Production.                                                                  dara.horizon.airsoft@gmail.com 

bottom of page