top of page

PRAVIDLA AKCE

PRAVIDLA_CZ.pdf
RULES_EN.pdf
REGELN_DE.pdf
ZASADY_PL.pdf
PRAVILA_SL.pdf

PDF verze budou doplněny ve finální verzi pravidel

1. OBECNÁ PRAVIDLA

  • Nulová tolerance k alkoholu během herní doby. Jsme hra, nejsme festival ani párty v klubu.

  • Nulová tolerance k jiným omamným látkám a drogám během herní doby. Za "trávu" na akci jedete domů, říkáme to na rovinu, drogy ani nic tomu podobné na akci nechceme a netolerujeme.

  • Nechte zvířata doma - na akci nepatří, nechceme je tam a nebudete s nimi vpuštěni

  • Používej zdravý rozum a dvakrát se zamysli před tím, než cokoliv uděláš.

  • Všichni musí mít nasazenou po celou dobu hry certifikovanou ochranu zraku! Kdo nemá, nemůže hrát.

  • Žádné jiné zbraně, než airsoftové na akci nechceme. Není k tomu důvod!

  • Hraj v rámci pravidel, jsou to mantinely, určující směr hry, nehledej díry v pravidlech.

  • Hraj pro ostatní a ostatní hráči pak budou hrát pro tebe. Hezká smrt je lepší než být drsňák a nepřiznat!

  • Nebuď kokot - tohle si vylož jak chceš, víš co se tím myslí!

  • Civilní auta -  nebudou vpuštěny dřív než po konci herní doby, během hry nesmí být v herním prostoru a musí být na parkovišti. 

2. PRAVIDLA HERNÍHO PROSTORU

  • BIO kule! Všichni povinně, nechceme znečišťovat lesy a přírodu

  • Nenechávej odpad v lese. Prosíme seber ho, i když není tvůj. Kontejner na odpad je na parkovišti.

  • Žádné ohniště! Pokud ho nutně potřebujete, tak pouze s výslovným souhlasem organizátora, který vám konkrétní ohniště odsouhlasí přímo na místě podmínek:

    • ohniště nesmí být v kontaktu se zemí, musí to být ohniště na nožičkách

    • vedle každého ohniště CO2 hasičák nebo plný kýbl / barel / 2 PETky vody

    • oheň nesmí zůstat nikdy bez dozoru, jdu-li do akce, ohniště musím důkladně uhasit

Za porušení podmínek s ohništi se vyhazuje z akce!

  • Neser v lese! Máme toiky, plánuj si sraní mimo boj! 

  • Zákaz kopání, hloubení, rytí a všech terénních úprav! To že to v prostoru už je, neznamená, že my to prohloubíme nebo přidáme!

3. PYROTECHNIKA

Je povolena pyrotechnika pouze třídy P1 do maximálně 2g výbušné slože.

Je přísně zakázáno házet granáty dovnitř vozidel nebo do věží vozidel!

Zákaz dýmovnic a dýmových granátu - nechceme vyvolat dojem požáru. Nepoužívejte žádné barevné varianty dýmovnic, žádné dýmové granáty. 


Vzhledem k povaze prostoru je povoleno využití pyrotechniky pouze do 22:00 hodin 


Je povolena pouze v těchto případech a typech, žádné jiné!

  • Povoleny granáty od výrobců Taginn, Pyrosoft, GR-2 (polské, papírové) nebo domácí "ruličky od hajzláku", do 2g výbušné složky (tzn. max do síly Megatřesku apod. + náplní pouze hrách/mouka/kuličky)

  • Taginn Paladin (pouze na vozidla) a Reaper (pouze proti pěchotě) je povolen. Taginn KC je povolen. 
     

Zásah granátem - kulička / hrách z granátu musí protivníka vždy reálně trefit, každý zasažený střepinou granátu se považuje za zraněného!

Je povoleno použití pouze schválených typů granátometů, viz odstavec zbraně

3.1 IED VÝBUŠNÉ / ZVUKOVÉ
IED výbušné - IED nálože smí být vyrobeny pouze v souladu s pravidly pro pyrotechniku - max. 2g / 1ks 

  • U každého IED musí být přítomen ten, kdo ho odpaluje a mít výbušniny na očích, z bezpečnostních důvodů

  • IED musí obsahovat kuličky nebo hrách + mouku / křídový prach, tak, aby jeho výbuch viděl i řidič ve vozidle

  • IED proti vozidlům musí být odpáleno do 3-5 metrů od vozidla na cestě, živá síla musí být zasažena kuličkou/hrachem (proto doporučujeme více náloží, neflákejte to)

  • IED umístěno u cest (proti vozidlům) musí mít nejméně 2ks - na každé straně cesty jeden (to proto, aby řidič výbuch viděl. Vozidla jsou tímto výbuchem ihned zastavena, ale osádka žije viz bod pravidel 9.1 - vozidla!

IED vesta (výbuch klaksonem z auta) - je dodána organizátorem ve velmi omezeném množství

  • Každá IED vesta může být odpálena dálkově, ovladačem. Výbuch je simulován sirénou umístěnou na vestě

  • IED vesta ničí všechny a všechno v okruhu 10m (auta, civilisty, vojáky) bez možnosti ošetření nebo opravy - výbuch je tak masivní, že nelze vozidla opravit a zraněné léčit.

  • Vestu lze zneškodnit odebráním dálkového ovládání a následně sundáním z cíle

  • Po výbuchu vesty hráč odevzdá vestu nejbližšímu ORG / Marshallovi a ten ji vrátí ORG (vesta je na jedno použití) nebo ji donesou zpět do své vesnice a vrátí svému veliteli / stařešinovi. ​​​

4. OMRÁČENÍ, ZADRŽENÍ, PROHLEDÁNÍ 

Omráčení - pouze pažbou/pažbičkou zbraně naznačením úderu do hlavy a oznámením “omračuju tě”. Omráčená osoba je 10 minut v bezvědomí a pamatuje si co se stalo. Dvě omráčení po sobě za 12 hodin způsobí vnitřní zranění cíle a smrt bez možnosti ošetření medikem (např. krvácení v lebce opravdu neumí vyřešit na místě obvazem).

Spoutání osoby / pouta - poutáme ruce pouze před tělem a z pout není herního úniku bez pomoci druhé osoby. Používejte pouze takové prostředky ke spoutání, které jste schopni bezpečně odstranit! Pokud se zajatý neohradí proti poutacímu prostředku, předpokládá se, že mu nevadí (např. Izolepa nebo drc-pásky). Nikdy nepoužívejte roubík. 

Zadržení / zajetí - Je možné maximálně na 2 hodiny, poté musí být zadržený zabit, nebo propuštěn. 

Výslech - odehrává se herně a je možné využít psychického nátlaku. Před každou otázkou si zajetý hodí korunou. Padne-li hlava, muže a nemusí zalhat v odpovědi / padne-li orel, musí říct 100% pravdivou odpověď v plném rozsahu. Pokud zadržený nechce výslech odehrávat, použije “rudá stop” a následně musí na všechny otázky odpovědět pravdivě.

Prohledání - odehrává se herně a reálně. Pokud se někomu prohledání nelíbí, řekne "Rudá stop" a vydá všechny herní předměty. 

Prohledání obydlí / stanu - všechny stany jsou ze základu herní, všechny smí být prohledány. Stan, který nechcete mít prohledaný a je neherní (smíte v něm mít pouze neherní věci), je u vchodu označen reflexní vestou. Prosíme, minimalizujte počet stanů označených reflexní vestou.  

“Rudá stop” - tímto heslem končí všechna herní interakce a zábava -> jde se řešit, kde se překročila čára snesitelného! Vyzýváme Vás, buďte k sobě ohleduplní!

5. ZBRANĚ, LIMITY A KATEGORIE ZBRANÍ

  • ÚTOČNÁ PUŠKA / SAMOPAL - většina zbraní typu AR-15, AK, MP, G36 atd atd..

  • KULOMET - zbraň, která musí být nabíjena pásem! Né bubnovým zásobníkem! Kulomet NENÍ MG36, LSW L86, M27 IAR, RPK či jím podobné podpůrné zbraně.

  • DMR je velmi specifická kategorie zbraně, která musí splnit všechny tyto body:

    • umožní střelbu pouze v režimu semi (má mechanicky nebo elektronicky vyřazené full-auto)

    • hlaveň 400mm+ jde vyloženě o vnější nedělenou hlaveň - nepočítá se tlumič,

    • opatřena puškohledem a bipod nožičkami

    • Airsoftová replika v kat. DMR musí být podle reálné předlohy, jenž má ráži 7.62 a vyšší.

      • Výjimku tvoří jmenovitě:

        • MK12 MOD0 / MOD1, které byly reálně používané v ráži 5.56.

    • Do této kategorie spadají i GBB pušky např. M16A1 ve verzi GBBR (né ve verzi HPA).

  • SNIPER - Zbraň, která musí po každém vystřelu podat ručně novou kuličku (ručně nabít / natáhnout).

Zbraně_dara_tabulka_nové

​Záložní zbraní se myslí pistole, v základním provedení bez úpravy výkonu, libovolný typ pistole.

Měření zbraní se provádí s nastaveným hop-up. 

Po změření dostanete na zbraň pásku, která prokazuje, že jste úspěšně prošli měřením a plníte limity!

Během akce může probíhat namátkové přeměření zbraní od Marshall, CREW nebo ORG

  • Granátomet - je schválen (a označen páskou) pouze takový, který splňuje následující parametry:

    • Podle reálné předlohy - tzn. je to věrná kopie, žádný upravený paskvil ani airsoftový výmysl!

    • V provedení podvěsném nebo jako samostatná zbraň. Žádné jiné

    • GL u ISAF schvaluje HQ, GL u Tali schvaluje velitel frakce. Od nich dostanete pásky na GL/RPG.

    • Každý GL musí mít pásku i pokud majitel tvrdí, že přece nestřílí munici proti vozidlům, ale jen kuličky.

    • Pouižívání GL bez pásky je považováno za těžký přestupek proti pravidlům akce.
       

  • RPG - je schváleno (a označeno páskou), postavená např. z PB zbraně, která splňuje tyto parametry:

    • Vzhledový design - šedé odpadní trubky nechceme, divné paskvily taky nechceme

    • Nesmí být možné nabít více než jedna kulička, bez zásobníků, podavače, mini-trubky na kuličky

    • Alespoň 1m dlouhá a 3kg těžká replika (podobná např. CarlGustav, RPG-7, LAW, AT4 atd...)

    • Anti-tank pušky a nic tomu podobného nejsou povoleny

    • RPG u ISAF schvaluje HQ, RPG u Tali schvaluje velitel frakce. Od nich dostanete pásky na GL/RPG

    • Pouižívání RPG bez pásky je považováno za těžký přestupek proti pravidlům akce.
       

  • Zničení zbraně -  je odehráno obvázáním hlavně zbraně bílou elektrikářskou izolepou a napsáním času zničení (hráč si nése izolepu vlastní, když nemá, nemůže zničit zbraň). Zbraň má refresh stejný, jako její vlastník (např. zbraň Talibanu 120 minut, zbraň ISAFu 210 minut, zbraň civilisty taky 240 minut, viz bod 8.1 refresh)
     

  • No blind-fire - nestřílím tam, kam nemám jasnou viditelnost přes mířidla

  • Cizí zbraně jiných hráčů - bez výslovného souhlasu majitele si zbraně ani zásobníky nepůjčujeme, nekrademe si je z mrtvol!

  • “No Bang” / “Nemášujeme” - zastřelte toho člověka do boty, případně „symbolicky“ vedle něj, ale vždy tak, aby bylo jasné, že je mrtvý a zároveň zazněl výstřel. Pod 5 metrů je doporučeno střílet sekundární krátkou zbraní (záložkou)

  • Balistické štíty - jsou povoleny pouze s výslovným souhlasem organizátora (většinou zamítnuty). Zásahy do balistického štítu se považují na neplatné - štít reálně kryje a nemá životnost, nedá se zničit a ni ukrást. 
     

5.1 MUNICE, ZÁSOBNÍKY, DOPLNĚNÍ MUNICE

  • Koule v pytli - nechte ve vozidle nebo na základně. Jednotliví hráči u sebe nesmí mít pytel kuliček a nebo jakékoliv jiné zásoby munice, než v zásobnících. Bojujete jen s tím, co máte v povolených zásobnících!

  • Limit na zásobníky - hráči mají omezené množství nesené munice. Každý hráč u sebe a ve zbrani smí mít:

    • MAX 6 KS ZASOBNÍKŮ (5 u sebe +1 ve zbrani) Mid-cap (do 200 BB) nebo Low-cap (100/30 BB)

    • Nebo v případě kulometů max 2 ks Hi-cap zásobníků o celkovém součtu max. 4000 kuliček
      (např. kulometčík smí mít 1x krabici na 1500 kuliček ve zbrani a 1x krabici na 1500 kuliček nesenou plnou u sebe, ale z této druhé krabice nesmí  zásobovat ostatní hráče municí)

  • Doplnění munice - je možné pouze u jakéhokoliv vozidla, jenž fyzicky veze pytel munice, nebo na domovské základně / vesnici NEBO na lokaci Muničtní továrna (zde pouze z kuliček dostupných v  muniční továrně, dodaných organizátorem akce)

  • Paintball munice - pro ničení vozidel dodává organizátor - nevozte si vlastní munici! Je pouze jeden typ, jedna platná barva a munice se dá sehnat ve vesnici. Pro použití Taginn Paladin je také nutné sehnat PB munici, nicméně místo nabití kuličky si nabijete Taginn a PB kuličku zničíte (rozšlápnutím např.)

  • ISAF a Taliban nepotřebuje žádný glejt na zbraně! - ISAF zbraně používá běžně, Taliban taky. Pouze civilisté musí být vycvičení Talibanem (dostanou na to papír), aby mohli zbraně nosit a používat. Civilisté bez výcviku nesmí používat střelné zbraně (protože neví jak - nejsou vycvičení).

5.2 CHECKPOINT IRON GATE 

  • Střelba na / uvnitř / ven z CP je povolena všemi typy zbraní -  dle tabulky výkonů zbraní v pravidlech.

    • Bez minimální vzdálenosti (ale používejte zdravý rozum, vy co máte DMR nebo Sniper pušku)

  • Střelba skrz stěny je povolena, zásah platí - inspirováno skutečností . Jedná se o lehce opevněný checkpoint, nikoliv o nedobytnou pevnost!

  • Pyro dovnitř CP i ven povoleno - dle pravidel pro pyrotechniku, ale opět, řiď se pravidlem nebuď kokot!
    (fakt koukejte, kam to házíte a na koho to padá)

  • Zničení brány - bránu lze zničit “výměnou vlajek na bráně” a až pak jde otevřít.  
    Fyzicky se jedná o postup, kdy musí živý útočník dojít k bráně a vyměnit všechny vlajky na bráně (sundavá se modrá (ISAF) a nasazuje se červená - útočník). Reálně to simuluje stav, kdy útočník má dostatek času (převahu a kontrolu nad situací) na položení nálože a její odpálení, které by zničilo bránu. 
    • Na bráně může být 1-5 vlajek, které určují, jak moc je brána odolná.

    • Modré (NATO) vlajky vlastní ISAF / Červené vlajky vlastní Taliban / Civilisté

    • Taliban / Civil vlajky získá za plnění úkolů, ISAF získá vlajky za zásobovací konvoje 

      • Provedení:

        • Pro otevření brány je nutná výměna všech modrých vlajek na bráně, za vlajky červené

        • Nestačí jen sundat vlajky modré, musí se do držáků i vyvěsit červené (sundané vlajky nikam nenoste, nechte je ležet vedle brány - platí pro ISAF i ostatní)

        • Jakmile visí všechny vlajky červené, může kdokoliv ŽIVÝ bránu otevřít

        • Brána nesmí být zevnitř zamčena např. řetězem, musí být možnost ji otevřít​​​

​​Pozn. pro ojebávače: dovnitř prostě nesmíš vlézt jinudy, než tak, že otevřeš bránu podle postupu výše!
 

  • Zničení Check-pointu - Musí být splněny tyto 3 podmínky:

    • 100% eliminací posádky CP, uvnitř nesmí zůstat žádný živý nepřítel / obránce!

    • Zničena a otevřená alespoň jedna brána (vč. vyvěšených vlajek)

    • Odnesením velké vlajky NATO vyvěšené uprostřed CP. Vlajku odneste do svého campu / vesnice a předání stařešinovi / vůdci vesnice! 
      (pozn.: pokud Taliban obsadí CP, smí jej držet obsazen a ISAF musí CP dobýt zpět)

  • Zakázáno:

    • přelézání a podlézání zdí a plotů, i za pomoci žebříku, přeskočení z auta či pomocí jiné pomůcky.

    • rozrážet bránu a ploty autem, ničit vybavení, zamykat bránu a zamezit jejímu otevření

    • upravovat ploty, zdi, věže, střílny a další vybavení během hry (netýká se vlajek na bráně) 

5.3 MUNIČNÍ TOVÁRNA - ROPNÝ VRT - MAKOVÁ POLE

Muniční továrna

  • Generuje v hodinových intervalech granáty, pásky termovizí, munici na dobíjení

  • Jak to funguje:

    • Zhruba každou hodinu na telefon dorazí SMS s číslem boxu a kódem k zámku

    • Obsah boxu je herní, lze si jej ponechat a použít

    • Zámky vracíte do otevřených boxů a box opět zavřete

  • Zakázáno:

    • přemisťování boxů, vypínat telefon nebo s ním jakkoliv manipulovat

    • ničení nebo úprava zdí, plotů, geotextilie nebo vytvářet střílny

Ropné vrty

  • Generují v nepravidelných intervalech ropné barely, které mohou
    po nasbírání dostatečného množství poskytnout herní výhodu jednotlivci nebo frakci. 

  • Jak to funguje:

    • ​Na barelech je umístěna průvodka s časem produkce

    • Dřív než v čas produkce se s barelem nesmí hýbat (schovat, ničit apod)

  • Zakázáno:

    • přemisťování nebo úpravy vrtů, manipulace s barely dříve, než v daný čas!

    • ničení nebo úprava zdí, plotů, geotextilie nebo vytvářet střílny

 

 

5.4 TERMOVIZE - PÁSKY "THERMAL VISION" VE HŘE

"Vnímame, že hrát v noci proti termovizi bez termovize je téměř nemožné. Chceme udržet asymetričnost konfliktu, ale dát povstalcům možnost svojí hrou změnit průběh nočních bojů ve svůj prospěch a proto i v rámci návratu do starých dob jsme se rozhodli jít cestou omezení termovizí. Chceme, aby hráči s termovizí a bez termovize více spolupracovali a nebyla termovize na každé pušce. Nerozlišujeme jestli to jsou optiky, pozorováky nebo předsádky, ani jak výkonné jsou. Věříme, že tento krok pochopíte, je to krok k zajímavější hře pro všechny strany"
 

Jak to funguje:​

  • Všechny termovize ve hře musí mít od roku 2026 (od Dara Horizon I.) pásku Termovize nasazenou na daném zařízení.

  • Použití termovize bez pásky vnímáme jako těžký přestupek proti pravidlům akce (vyhazujeme za to)

  • Pokud voják nezůstane ležet stanovený čas na místě a má termovizi, je to vnímáno jako přestupek proti pravidlům akce
    (není ostuda, že vojákovi seberou pásku termovize, naopak chceme, abyste i tohle zahráli pro ostatní a pásku vydali)

     

  • ISAF má ihned na začátku akce k dispozici 10ks termovizí na četu (cca 20-25 lidí), rozdělení kdo termovizi mít bude určuje přímo velitel čety. 

  • Taliban - může pásky získat během hry:

    • Od mrvého vojáka ISAF

    • Z muniční továrny (vyskytují se v náhodných intervalech i počtech)

    • Za splnění úkolů od velitele Talibanu

  • Civilista - může získat pásky na termovize:

    • Od Talibanu, na podporu povstalecké orientace vesničanů​

    • Od ISAF, na podporu západního naklonění vesnice

    • Za splnění herních milníků (nebo úkolů)

Pásky termovizí budou namátkově kontrolovány jak ze strany Marshallů, CREW i ORG. ​​
 

​​

Maková pole

  • Pouze vesničané mohou pěstovat mák na makových polích. Sklizený mák má pak herní hodnotu pro ISAF  i Taliban. 

  • Každý vesničan po dohodě se stařešinou smí založit makové pole, na místě, kam svítí slunce (mák skutečně neroste v lese!)

  • Jak to funguje:

    • Makové pole je velikosti alespoň 10x10m (vyznačeno páskou na zemi)

    • Aby mák rostl, musí být umístěn pytlíček s makovicemi na poli, napsán čas zasazení

    • Mák roste 6 hodin (roste i v noci, ale né ve stínu v lese)

    • Po 6 hodinách je na pytlíček napsán čas sklizení

    • Pole se ničí fyzickým odnesením herních předmětů a pásky ze země.

  • Zakázáno:

    • přemisťování políčka (jakmile je jednou založeno, nejde přemístit). Pole lze zlikvidovat (vč. úrody které na něm roste a jinde založit pole nové, avšak úroda pak roste znova od začátku

    • ničení herních předmětů, nebo manipulace s časovým údajem na pytlíku makovic!!!


Prosíme neničte nám žádné herní předměty a neztrácejte je. Pokud je máte u sebe, vraťe je veliteli základny / stařešinovi vesnice nebo vůdci povstalců. ​​

ISAF flag
Tali flag
AFG flag

6. ÚSTROJOVÁ KÁZEŇ JEDNOTLIVÝCH STRAN

ISAF: 

  • Povinná kompletní maskovací uniforma = spodek + vršek

  • Povinná helma - od roku 2026 (Dara I.) povinný prvek výstroje pro ISAF

  • Povoleny jednobarevné taktické doplňky (např. zelená vesta k MC setu oblečení) 

  • Zákaz: jednobarevné prvky uniformy, šátky palestina, černé prvky vybavení

  • Zákaz: tmavé maskovací vzory, jako např. night-camo / night Multicam apod.

  • Doporučujeme pískové nebo světlé maskovací uniformy ke zvýšení autenticity akce

 

Civilisté:

  • Povinná civilní oděv východního / arabského stylu nebo jiné jednobarevné oblečení

  • Povinná pakul / palestina / turban či jiná afghánská pokrývka hlavy

  • Zákaz: nosit helmu, kšiltovku, baret, klobouček, maskovací uniformy (nebo části uniformy),
    maskovací vzory na čemkoliv, kompletně černé oblečení.

  • Doporučujeme další autentické části oblečení (místní deky, dýmky, vousy atd...)
     

Taliban:

  • Povoleny kalhoty v maskovacím vzoru (prosíme, co nejvíce autentické,
    např. staré východní vzory), civilní oděv východního / arabského stylu, KZS přehozy

  • Povinná pakul / šátek / palesitna / turbany východního / arabského stylu

  • Zakáz: nosit helmu, kšiltovku, baret, klobouček a vrchní díl maskovací uniformy

  • Doporučujeme další autentické části oblečení (místní deky, autentickou výzbroj...)

7. OFFGAME / INGAME

NEHERNÍ - na takovéto místa je zakázaná vést jakkoliv herní aktivita protistrany nebo neutrální herní strany. Žádné pozorování, nastřelování, omezování v pohybu v okruhu 100 m v okolí takovéto neherní základny!

Takovéto základny jsou označeny v mapě! - jmenovitě jde o Camp Nari a FOB Blessing. 

HERNÍ - jsou označeny v mapě!

PARKOVIŠTĚ - vyhněte se jakékoliv herní aktivitě kolem zaparkovaných civilních vozidel. Není povoleno parkovat vozidla jinde, než na vyznačeném místě.

OFF-ZONE - zde se nachází registrace a crew zázemí. Jedná se oblast, kde se nesmí střílet a je značena v mapě! Vyhněte se zde jakékoliv herní interakci.
 

8. ZÁSAH / ZRANĚNÍ / SMRT (refresh + medik)

Zásah je platný do všech částí těla, oznamuje se jako "HIT" / "MÁM" dále pak v těchto případech: 

  • Zásah odraženou kuličkou není platný.

  • Zásah do lafetované zbraně není platný.

  • Zásah do helmy (helma kryje) není platný.

  • Blue on blue / friendly fire je platný.

  • Zásah do zbraně je platný, zbraň není funkční 30 minut. Hráč není zraněn. 

 

8.1 JAK SPRÁVNĚ UMÍRAT 
Zmiňujeme to, protože spousta z Vás hned po prvním zásahu kuličkou odchází a to je špatně! - má tam 5 minut čekat! Zvykněte si na to, že se odehrává i smrt, nejsme na žádném airsoftovém hřišti nebo přestřelce, kde se odchází hned, aby mohli být např. prohledáni - to je třeba taky součástí hry i pro ostatní
 

První hit / zásah - JSEM ZRANĚNÝ

  • Jsem zraněn, né mrtev! Takže si NEVEZMU VESTU a NEJDU hned pryč!

  • Lehám / sedám si na zem a modlím se, aby přiběhnul medik! Jsem bez reflexní vesty.

  • Dokud jsem raněn, smím být obvázán medikem, viz bod pravidel "8.2 Medik” níže

  • Podívám se na hodinky a začnu počítat 5 minut!

  • Můžu komunikovat, ale jsem v šoku, takže mě zvládnou přemístit jen další 2 spoluhráči podepřením ramen!

Nakoupil jsem strašnou dávku kuliček? - jsem tedy hned mrtvý, ale stejně tam budu 5 minut čekat jako mrtvola, aby mě mohl někdo třeba zkusit prohledat!

Druhý hit / zásah - JSEM MRTEV = SMRT = REFXLEXNÍ VESTA

  • Jsem v hajzlu, dorazili mě a jsem mrtvý, ne už jen raněný! Teď si vytáhnu reflexní vestu nebo reflexní panel!

  • NIKAM NEJDU - dál spokojeně sedím / ležím a stále koukám na hodinky, kde běží těch 5 minut

  • Medik mi už nepomůže, protože mám reflexní vestu!

  • Komunikovat bych taky neměl, protože jsem mrtvý - měl bych jen oznámit "mrtvola"

  • Až když doběhne 5 minut, tak se zvedám a odcházím zpět na domovskou základnu / vesnici. 

​​

8.2  REFRESH

ISAF: 210 minut (3,5 hodiny) - může být zkráceno herními úspěchy / prodloužen neúspěchy

Taliban: 120 minut (2 hodiny) - může být zkráceno herními úspěchy

Cilistié: 240 minut (4 hodiny) - ve vesnici však může hrát dál živého, avšak nesmí ovlivňovat hru   

 

8.3  MEDIK

Medik - Mají k dispozici pouze vojáci ISAF. Medik smí obvázat zraněného hráče (i civilistu nebo povstalce). Je přidělen 1 medik na cca 10-12 lidí (menší čety mají jednoho, větší čety mohou mít i dva mediky).

Medik smí léčit sám sebe svým vlastním obvazem / CAT!

 

Zahájení obvazování musí probíhat v prvních 5ti minutách po zásahu, dříve než zraněný vykrvácí.
Provádí se ve 2 krocích (hod kostkou a pak ošetření):
- nejprve si hráč hodí kostkou, kterou má u sebe každý medik, na kostce je buď "dead" nebo "live" - medik tak vyhodnotí, jestli jsou zranění slučitelná se životem (simulace prvku náhody).
Padne li "live", hráč se po ošetření medikem vrací do hry.

Padne li "dead", zranění hráče jsou tak závažná, že je medik nezvládne vyřešit a hráč je mrtev.

- Pokud padlo na kostce "live", pak se nasazuje CAT / Obvaz raněnému, na končetinu nejblíž místa zásahu. Smí být použit obvaz / CAT raněného hráče (medik tak nemusí nosit XY obvazů sebou).
- Po nasazení CAT/Obvazu se hráč vrací do hry. 

 

Hráč smí být obvázán medikem pouze jednou, nelze podruhé obvázat již jednou raněného hráče.  Obvázání se anuluje po návštěvě domovské lokace - místa kde spíš (základny FOB Blessing / Vesnice / Campu)​​

 

9. HERNÍ VOZIDLA

SCHVÁLENÍ - Pořadatel akce si vyhrazuje právo vozidla schválit nebo zamítnout, na základě těchto kritérií:
- Vizuální vzhled vozidla (jak vozidlo vypadá ve vztahu k herní frakci)
- Hmotnost, rozměry, bezpečnost vozidla pro své okolí (nezakrytá okna, zrcátka, světla, atd.)

- Týmy s vozidly jsou povinny registrovat vozidla před akcí a vyčkat na jejich schválení v registračním systému akce

- Registrují se všechny typy vozidel (auta, obrněné transporty, humvee, motorky, skutry, dodávky, čtyřkolky)

 

9.1 NAPADENÍ VOZIDLA je možné pouze těmito způsoby, a žádným jiným:
A) zásahem paintball kuličkou do čelního okna, řidičova bočního nebo spolujezdcova okna.
B) zásahem Taginn - typ paladin (prachový/křídový) kamkoliv do vozidla. Granát se musí rozbít, odraz neplatí.
C) IED - odpálením IED před vozidlem. Max do vzdálenosti 3-5 m od vozidla (IED umístěno na cestě).
D) Sestřelením řidiče - např. u čtyřkolek (ATV / UTV), motorek, kol...  

Zásah vozidla ISAF:
A+B: vozidlo vydrží 1 zásah bez újmy, 2. zásah musí zastavit (osádka není raněná, nemusí vystoupit a věž smí dále střílet, pouze vozidlo stojí), 3. zásah vozidlo zničí, vč. všech a všeho uvnitř.
C: Vozidlo musí ihned zastavit, IED způsobí 2 zásahy ihned na první odpal (osádka není raněná, nemusí vystoupit a věž smí dále střílet, pouze vozidlo stojí). Jakýkoliv další zásah způsobí zničení vozidla vč. všeho a všech uvnitř. Minimálně počet náloží jsou vždy 2 a více. Když jich vybuchne více (např. pro lepší viditelnost, vždy se to bere jako 2 zásahy ze tří)

D: Čtyřkolky, skůtry a motorky - zásah řidiče airsoftovou kuličkou - řidič musí zastavit a čekat na místě jako každá mrtvola. 

Zásah jakéhokoliv jiného vozidla (civil nebo Taliban):
A+B: vozidlo vydrží 1 zásah a musí zastavit (osádka není raněná, nemusí vystoupit)
2. zásah vozidlo zničí, vč. všech a všeho uvnitř.
C: Vozidlo je ihned zničeno, vč. všeho uvnitř. Osádka je mrtvá, bez možnosti ošetření.

D: Čtyřkolky, skůtry a motorky - zásah řidiče airsoftovou kuličkou - řidič musí zastavit a čekat na místě jako každá mrtvola. 

Zničené vozidlo - ihned opouští bojiště, má spuštěna výstražná světla a na zrcátku řidiče je vyvěšena reflexní vesta. Dává přednost vozidlům živým a nepřekáží.
Zničení čtyřkolky, motorky, skůtru - provádí se obvázáním řídítka bílou lepící páskou (stejně jako zbraň) - vozidlo je zničeno na dobu refreshe jeho majitele / vlastníka / řidiče.
Odpovědnost za vozidlo - má vždy řidič (a předpokládá se že řidič je i vlastník vozidla), tedy od vozidla se nevzdaluje a pokud je to možné, vždy zůstává ve vozidle. Má odpovědnost za bezpečnost osádky vozidla a dalších hráčů okolo vozidla. 

9.2 OPRAVA / REFRESH VOZIDLA
Oprava v terénu: Oprava vozidla v terénu trvá 15 minut a vozidlo musí mít otevřený kryt motoru. U motoru stojí 2 nezranění hráči a provádí simulaci práce na motoru (kontrolují provozní kapaliny, hadříkem čistí motor, hrají piškvorky - nebo cokoliv, co vyžaduje 100% pozornost při činnosti). Pokud je jeden z hráčů zraněn nebo se vzdálí a přestane dělat činnost, oprava je potřeba začít znova a znova se počítá 15 minut.

Refresh vozidla: Pouze v domovské lokaci (čti: "tam, kde řidič spí"). Refresh je stejný, jako refresh řidiče / vlastníka vozidla.

9.3 ODCIZENÍ / PROHLEDÁNÍ VOZIDLA
Herní krádež vozidla: je možné vozidlo ukrást (avšak je to komplikované):

  • není-li zničeno a nehybně stojí s vypnutým motorem (nehrozí tedy jeho rozjezd a i riziko zranění při odjezdu)

  • vozidla smíte odcizit pouze herně - to znamená, pouze s jeho majitelem a řidičem, který vozidlo odveze

  • nelze odjet cizím vozidlem / řídit cizí herní vozidlo bez jeho původního řidiče!

Prohledání vozidla: je možné, pouze za přítomnosti řidiče / vlastníka vozidla, i kdyby měl být řidič mrtvý, musí u toho vždy být! (to proto, aby jste mu nerozebírali něco, co na autě drží jen silou vůle). Herní předměty (zbraně, muniční bedna, ropný barel a další) jsou dostatečně velké, aby je bylo možné ve vozidle nalézt.

9.4 ZÁSADY S VOZIDLY

  1. Chovej se bezpečně a s respektem, nesmí se lézt na vozidla, lehat pod vozidlo, skákat a vstupovat do cesty jedoucímu vozidlu, nebo jakkoliv manipulovat (třeba brát za kliku) s cizím vozidlem během boje. 

  2. Nestřílej, když nestřílí - takže pokud vozidlo nestřílí na mě, nevedu střelbu na vozidlo a nestřílím první! Pokud vozidlo chci napadnout, použiji výše zmíněné způsoby A/B/C. Když vozidlo střílí na mě nebo se kryje nepřítel za vozidlo, pak mohu palbu opětovat.

  3. Rychlost  max 40 km/h, ale nejezdi jako blbec, vždy bezpečnost na prvním místě! Do zatáčky kam nevidím nepojedu 40km/h jen proto že můžu, ale pojedu jako člověk - pomaleji a bezpečně!!!

  4. Nestřílej mezerou v okně a dveřích - tohle je prasárna zneužívající toho, že kuličky jsou jen plastové.

  5. Blokace cest - např. kládou přes cestu je povolena, ale jestli si ten bordel neuklidíš a budeme to dělat za Vás hráče po hře, tak to zase zakážeme! Tak nebuď lhostejný a ukliď si to!

10. ASYMETRIE HRY - STYL HERNÍCH STRAN
Podmínky (výhody a nevýhody) pro ISAF:

  • Vozidla vydrží první zásah PB municí nebo Taginnem bez újmy, musí zastavit až po druhém zásahu. Symbolizuje to lehké panceřování vozidel, kterými západní jednotky disponují. 

  • Helmy kryjí - zásah i dávkou kuliček do helmy se nepočítá! Balistická ochrana helmy je funkční!

  • ISAF medic - smí obvázat vlastního zraněného, který dostal první zásah. Obvázat však smí pouze jednou. Medic smí léčit sám sebe!

  • Termovize k dispozici - mají k dispozici od začátku hry 10 ks termovizí na četu! Každá termovize ve hře na sobě musí mít pásku, jež prokazuje, že je termovize ve hře! Za použití termovize bez pásky se vyhazuje ze hry - vnímáme to jako těžké porušení pravidel a podvádění viz bod pravidel 5.4. 

  • ROE - Voják nikdy nestřílí první, smí palbu opětovat až když je vedena na něj, nebo spojenecké jednotky.

  • ROE - Pokud je vesničan nebo povstalec neozbrojený, nesmí být zastřelen. Ztráty na civilních obyvatelích jsou nepřijatelné a vojáci jsou herně potrestáni (např. jdou v kempu sbírat odpadky a vynášet koše)

  • ROE - Pokud má civilista / povstalec zbraň, nesenou na zádech, né v ruce, nepředstavuje přímou hrozbu pro ISAF a nesmí být zastřelen. Je to stejný přestupek jako zabití civilisty!

  • ROE - Vojáci nesmí zničit vozidlo, pokud v něm není potvrzen Taliban s nepřátelským úmyslem, smí jej pouze zastavit a prohledat, ale zničení vozidla jež němělo nepřátelské úmysly je těžký přestupek proti ROE.

  • Tlumočníci - civilista nebo povstalec Talibanu může a nemusí hrát, že vojákovi nerozumí, tedy neví co po něm voják chce, ale civil/povstalec není idiot a chápe gestikulaci nebo výhrůžky zbraní. Tlumočníkovi (voják s označením) 100% rozumí a civilista i povstalec se s ním zvládnou bavit bez jazykové bariéry. 

  • Plný refresh time - trvá, než dorazí nové, vycvičené posily, refresh time je jenvyyší ve hře, lze zkrátit plněním herních úkolů. 

Podmínky (výhody a nevýhody) pro Taliban:

  • IED - pouze Taliban smí pokládat výbušná zařízení u cesty a odpalovat vozidla ISAF

  • Morální flexibilita - Taliban smí zneužívat transparentní pravidla ROE proti ISAF, nabádáme k tomu!

  • Převleky za civilisty - Taliban se smí převléknout za civilistu a volně navštěvovat herní prostor. 

  • Poloviční refresh - Taliban má refresh pouze 2 hodiny. 

  • Termovize musí vybojovat - Termovize smí použít, pouze pokud získají pásku "THERMAL" kterou si umístí na daný kus termovize. Získat takové pásky je však složité, nikoliv nemožné. Za použití termovize bez pásky se vyhazuje ze hry - vnímáme to jako těžké porušení pravidel a podvádění viz bod pravidel 5.4. 

  • Bez dronů - zákaz používání dronů a jiných bezpilotních prostředků, nebo foto-pastí. 

Podmínky (výhody a nevýhody) pro Civilisty:

  • Použití zbraně - smí používat zbraň pouze tehdy, je-li civilista vycvičen Talibanem 

  • Refresh - Civilisté mají specifický refresh - pokud je civilista mrtev, nasadí si vestu a vrací se do svého stanu ve vesnici. Přímo ve vesnici Darbat se smí zapojit se do běžného života, hraje neškodného vesničana a nesmí provokovat konflikty ani svévolně interagovat s ostatními frakcemi (nemusí být v reflexní vestě). Dokud neuplyne refresh (4 hodiny) nesmí opustit vesnici.

  • Strach o život - každý civilista se musí pokusit odehrát hru na jeden život, bez smrti. Smrti se civilista bojí!

  • Bez termovizí - zákaz využívat termovize v jakémkoliv provedení

  • Bez dronů - zákaz používání dronů a jiných bezpilotních prostředků

  • IED - civilista smí používat IED pouze v případě, je-li vycvičen od Talibanu

11. POSTIHY A SANKCE ZA PORUŠENÍ PRAVIDEL HRY
Akce si důrazně zakládá na dodržování pravidel. Pokud je nějaké pravidlo špatné, nebo s ním nesouhlasíš, stejně to udělej podle toho pravidla a stěžuj si po akci - reflektujeme herní poznatky a názory lidí. Nehledejte kličky a mezery v pravidlech - pravidla nikdy neošetří všechny herní situace, které mohou nastat.
 

Marshall - jde o hráče, jež jsou prodlouženou rukou organizátora (většinou se na hře podílí v rámci příprav a nebo jsou to velitelé frakcí, či důvěrníci) a mají velmi vysokou pravomoc, v rámci dodržování a vymáhání pravidel. Marshall smí udělit i “žlutou kartu” dle přestupku, který řešil a má vždy poslední slovo. ORG nebude vetovat rozhodnutí Marshalla, který byl na místě. Cílem Marshallů je především hlídat vlastní frakci a vlastní lidi, není cílem poukazovat na chyby ostatní a kontrolovat nepřítele.

Sankce se udělují v jednoduchém systému:

Lehké porušení pravidel - chováš se jako člověk a jdeš to řešit, slušně a s omluvou. Za takové porušení můžeš a nemusíš od Marshalla / CREW / ORG dostat “žlutou kartu”. Když dostaneš postih, herní autorita si vezme tvé ID účastnické pásky, které nahlásí přes WA skupinu ORG. Za dvě žluté karty odjíždíš domů, společně s tebou může jet i celý tvůj tým / jednotka.
Těžké porušení pravidel - děláš oheň v lese, porušíš pravidla, která mají dopad na nás všechny nikoliv jen tebe (např. uděláš špatně např. mechaniku políčka, ropného vrtu či muniční továrny, nebo např. neumíš otevřít bránu či přelézáš / podlézaš ploty, skáčeš do cesty jedoucímu autu a mnoho dalších přestupků, zde nevyjmenovaných) - dostáváš “červenou kartu” za kterou odjíždíš domů ihned a s tebou celý tvůj tým / jednotka.

 

Black-list - vnímáme chování jednotlivců i týmů, evidujeme přestupky a nevhodné chování v komunitě nebo na jiných akcích. Netajíme se tím, že Dara Horizon je provázaná do airsoftové komunity. Hráči, jež se dělají problémy na jiných akcích mají dveře k nám rovnou zavřené a jsou na černé listině v registračním systému. Do takové listiny smí nahlížet pouze velitelé frakcí a ORG. Jedná se čistě o prevenci problematických hráčů - nejsme zlí, jen důslední a nepřehlížíme problémy. 

REGISTROVAT SE
5-4 Termosky
81-REFRESH/MEDIK
9-VOZIDLA

© 2035 by Dara Production.                                                                  dara.horizon.airsoft@gmail.com 

bottom of page